Az elmúlt években számtalanszor merült már fel kérdésként, hogy a Pdf számlafájlt el lehet-e küldeni a vevőnek e-mailben, és amennyiben ő kinyomtatja, úgy a kinyomtatott példány megfelel-e az adólevonási jog tárgyi feltételének?
Az ország szakemberei két csoportba tömörültek a válasz tekintetében. Egyik csoport mereven elutasítja a lehetőséget, míg a másik csoport üdvözítőnek tartja és rendszeresen alkalmazza a Pdf fájl küldését.
A kérdésre egzakt választ nem kaphatunk a jogszabályból, mivel a törvény általánosságban fogalmazza meg a számlákkal kapcsolatos előírásokat, és ezen általánosságokat különféle módon lehet tartalommal megtölteni.
Gyakorlatilag a NAV eddig csak egy olyan választ fogalmazott meg a kérdéskörben, hogy akkor lehet az adott módon eljuttatni a számlát a vevőhöz, ha a vevő csak nyomtatni tudja, elmenteni nincs lehetősége.
Úgy gondoljuk, hogy a fertőzésveszély elkerülése érdekében mindent meg kell tennie az adóalanynak és minimalizálni kell a személyes kontaktusaikat. Vagyis a szükség törvényt bont elve alapján álláspontunk szerint célszerű, ha az adóalanyok a számláikat postai út mellőzésével pdf file-ban küldik meg a vevőnek. Amennyiben a későbbiekben az eljárást a NAV kifogásolja, úgy egyszerre el lehet küldeni/postázni a számlákat az egészségügyi vészhelyzet elmúlását követően.